preskoči na sadržaj

Osnovna škola Gustava Krkleca Zagreb

Login
TJEDAN

PARNI (B) 14.10. - 18.10.

Pisane provjere

Vremenik pisanih provjera
znanja predmetne nastave

Jelovnik


JELOVNIK

škola zadržava pravo izmjene jelovnika

Pratite



Anketa
Koliko obroka dnevno pojedeš?





Puzzle

preview35 piece

preview16 piece

 

Zvono
Prije podne
 
1. sat  8,00 -   8,45
2. sat  8,50 -   9,35
3. sat  9,45 - 10,30
4. sat 10,40 - 11,25
5. sat 11,30 - 12,15
6. sat 12,20 - 13,05
 
Poslije podne
 
1.(7.) sat 13,10 - 13,55
2.(8.) sat 14,00 - 14,45
3.(9.) sat 15,00 - 15,45
4.(10.) sat 15,50 - 16,35
5.(11.) sat 16,40 - 17,25
6.(12.) sat 17,30 - 18,15
Kalendar
« Listopad 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 11. 2009.

Ukupno: 500088
Ovaj mjesec: 6198
Danas: 49
Eko - škola

MEĐUNARODNA EKO-ŠKOLA

OSNOVNA ŠKOLA GUSTAVA KRKLECA

Školske godine 2005./2006. naša je škola ispunila sve postavljene kriterije Udruge Lijepa naša, Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, Hrvatskog povjerenstva Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, Povjerenstva za Eko-škole i Nacionalnog ocjenjivačkog suda te je nakon uspješne izrade i provedbe programa u okviru teme "Otpad", 28. 4. 2006. g. stekla status Međunarodne Eko-škole. Pripadamo VI.-toj generaciji Eko-škola, a nakon osam godina djelovanja, prošle školske godine obnovili smo status četvrti put te stekli srebrni status. Svečanost podizanja Zelene zastave održana je u mjesecu svibnju tijekom obilježavanja Dana škole.

Nositelji programa svih ovih godina su: Eko-odbor škole, Učiteljsko vijeće, ravnateljica škole, školski koordinatori, razrednici i učenici.

Tijekom godina, suradnjom učenika i učitelja, nastao je i naš eko-kodeks koji glasi:

 

"Čuvajmo okoliš za bolje sutra,

razvrstavajmo otpad svakoga jutra!

 

Zdravo se hranimo svaki dan,

kako bismo imali miran san!

 

Vintage, retro šivam spretno,

staru robu režem, krojim

i u novom ruhu stojim.

Pitaju me kako, kako

ja im kažem, tako lako!“

 

U prvim godinama provedbe programa rad eko-patrola bio je vrlo bitan. Izvješća su uvelike pomagala koordinatorima snimiti postojeće stanje, utvrditi probleme, ali i ponuditi moguća rješenja, organizirati razne akcije i slično.

U predmetnoj nastavi djelovalo je šest eko-patrola. Jednu je eko-patrolu činio po jedan učenik iz V., VI., VII. i VIII. razreda, a svaka je eko-patrola imala i svog voditelja.

1. eko-patrola - PAPIRUSI jednom je mjesečno vagala količinu papira u svakoj učionici, hodnicima, zbornicama i prostorijama administrativnog osoblja.

2. eko-patrola - INSPEKTORI dnevno je pratila urednost u blagovaoni nakon mliječnog obroka i ručka te bilježila hranjive tvari u namirnicama korištenim u prehrani.

3. eko-patrola - EKO KLONOVI jednom je mjesečno utvrđivala količinu plastike i limenki (po komadu) u svakoj učionici, hodnicima, zbornicama i prostorijama administrativnog osoblja.

4. eko-patrola - FORENZIČARI jednom je tjedno pratila urednost učionica i svih ostalih prostorija škole nakon nastave, a pratila je i pravilno razvrstavanje otpada.

5. eko-patrola - EKO ŠTIPAVCI jednom tjedno pratila je urednost okoliša škole.

6. eko-patrola - ZELENI SHERLOCK HOLMES jednom je tjedno pratila urednost aromatičnog vrta, voćnjaka i stanje biljaka u lončanicama (zbornica, učionice, hodnici...).

U razrednoj nastavi djelovalo je pet eko-patrola.

1. eko-patrola dnevno je pratila urednost svih učionica.

2. eko-patrola tjedno je pratila urednost okoliša škole.

3. eko-patrola tjedno je pratila stanje biljaka u lončanicama.

4. eko-patrola mjesečno je pratila količinu papira u učionicama.

5. eko-patrola dnevno je bilježila hranjive tvari u namirnicama korištenim u prehrani.

Sve Eko-škole dužne su slijediti zadanu metodologiju koja je jedinstvena za sve Eko-škole na svim kontinentima. Osim toga dužne su slijediti i dodatne smjernice i preporuke međunarodnog i nacionalnog koordinatora. To prije svega znači izradu i dostavljanje Godišnjeg plana i programa rada na početku šk. god., izradu izvješća, dostavu propisane dokumentacije prilikom obnavljanja statusa i slično. Obnavljanje statusa Eko-škole znači uspješan nastavak provedbe programa u okviru tema "Otpad", "Pravilna prehrana", Urbana ekologija, Recikliranje, ali i proširenje programa nekom novom temom.

1. TEMA - SELEKTIVNO PRIKUPLJANJE OTPADA (papir, baterije, limenke i PET ambalaža, organski otpad)

Tema se uspješno i redovito provodi tijekom školske godine. Sakupljeni papir redovito odvozi poduzeće Unijapapir, a baterije sakuplja Čistoća. PVC vrećice, PET ambalažu i čepove koristimo u likovnim radionicama, a o organskom otpadu brinu naše kuharice.

Dobiveni novac doniramo potrebitim obiteljima u naselju Travno, učenicima slabijeg materijalnog statusa plaćamo izlete i terenske nastave ili novac doniramo dječjim domovima, staračkim domovima i slično.

Jedan od opipljivih rezultata ove teme je prekrasan mozaik (projekt: Mural) od čepova sa PVC ambalaže koji krasi jedan od unutarnjih zidova naše škole.

2. TEMA - PRAVILNA PREHRANA - ZDRAV ŽIVOT

Nastavljamo edukaciju o načelima zdrave prehrane i pravilnim prehrambenim navikama te o važnosti zdravog školskog doručka i ručka putem predavanja, radionica, plakata i slično.

Izrada tjednog jelovnika (eko koordinatori, tajnica i kuharice) prema načelima zdrave prehrane kontinuirano se provodi.

Jedna smo od rijetkih škola koja je uvela „Zeleni ponedjeljak“. Barem jednom mjesečno, ponedjeljkom na jelovniku je hrana isključivo biljnog porijekla.

3. TEMA - URBANA EKOLOGIJA

Nakon uspješnog kartiranja naselja Travno i upoznavanja s njegovom bioraznolikošću svake školske godine, sezonski provodimo fenološka promatranja te u eko-dnevnik unosimo zapažene promjene. U sklopu ove teme, generacije sedmaša odlaze na prstenovanje ptica u ornitološki rezervat na Savici gdje nam ljubazni domaćini, ali i suradnici s PMF-a dodatno ukazuju na potrebu zaštite ptica i njihovih prirodnih staništa.

Redovito brinemo i o zdravlju našeg voćnjaka, ružičnjaka i aromatičnog vrta i smatramo se sljedbenicima trenda urbanih vrtova i vrtlarenja. Osjećamo da će urbani vrtovi postati prave zelene oaze na gradskom asfaltu gdje će se ljudi iz kvarta okupljati, družiti, educirati i povezati s prirodom. Obzirom da naselje Travno ima veliku, hortikulturno potpuno neuređenu javnu površinu ideja nam je okupiti, potaknuti i aktivirati zajednicu koja bi zajedno sa školom osmislila njeno uređenje.

4. TEMA – ODRŽIVA POTROŠNJA – RECIKLIRANJE

Posebnu smo pozornost posvetili tekstilnom otpadu. Jedan dio sakupljene stare odjeće, obuću, modne dodatke, ručnike i deke darivali smo dječjim domovima, azilu za napuštene pse u Dumovcu i hipodromskim konjima, a drugi dio iskoristili smo izrađujući čestitke i prigodne, blagdanske potrepštine i darove, ali i maske. Na modnim radionicama učenici su naučili prekrajati, šivati, osmišljavati i izrađivati modne kreacije koje su naši manekeni i manekenke ponosno nosili modnom pistom na modnoj reviji koju smo organizirali u sklopu eko projektnog tjedna „Stara odjeća – nova moda“.

Trudimo se i dalje educirati i učenike i učitelje kako biti racionalan u potrošnji papira i ostale ambalaže.

5. TEMA – KORIST OD ŠUMA, ONEČIŠĆENJE I ZAŠTITA

Ove školske godine eko-projektni tjedan posvećujemo šumama. Projekt ćemo obilježiti od 16. – 20.3.2015.uz Međunarodni dan šuma.

Temeljni koncept teme: Prirodna i gospodarska vrijednost šume, utjecaj čovjeka na šumu, zaštita šume – zaštita hrvatske biološke i krajobrazne raznolikosti.

Cilj teme: Potaknuti učenike na zaključak o važnosti šuma te o potrebi njihove zaštite te odgovorno i aktivno uključivanje učenika, učitelja i ostalih djelatnika škole te roditelja u zaštitu okoliša.

 

Naši učitelji ulažu puno truda u osmišljavanju nastavnih jedinica s ekološkom tematikom koje uključuju u svoje izvedbene godišnje planove i programe. Osobito smo ponosni na organizaciju i provedbu eko-projektnih tjedana koje održavamo svake školske godine uz neki eko važan datum.

Učenici, članovi različitih eko grupa svake školske godine pravovremeno obavještavaju sve učenike o svim ekološki važnim datumima. Osmišljavaju tekstove koje čitaju putem oglasne knjige, uređuju panoe prigodnim plakatima ili demonstriraju kratke Power Point prezentacije za sve učenike u holu škole.

U prvom obrazovnom razdoblju obilježavamo: Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača, Svjetski dan čistih planina, Međunarodni dan zaštite životinja, Dan zahvalnosti za plodove zemlje, Svjetski dan hrane, Svjetski dan jabuka, Dan borbe protiv AIDS-a, a u drugom obrazovnom razdoblju Međunarodni dan zaštite močvara, Svjetski dan zaštite voda, Svjetski dan zdravlja, Dan planeta Zemlje, Međunarodni dan biološke raznolikosti i Svjetski dan zaštite okoliša.

Već tradicionalno uz Međunarodni dan zaštite životinja pokrećemo projekt upoznavanja neke naše ugrožene, divlje životinjske vrste. Nakon usvojenih dobrih dupina Monka i Faccie, bjeloglavog supa Gustafa i veterničkog šišmiša Krge (dugokrili pršnjak, veliki potkovnjak, južni potkovnjak) svoju smo pažnju usmjerili na velebitske smeđe medvjede. U projektu „Medvjed za medvjeda“ upoznali smo njihovu biologiju i ekologiju, a raznim aktivnostima prikupili smo i sredstva koja smo donirali utočištu za mladunčad smeđih medvjeda u Kuterevu. Terenske nastave, posjete našim usvojenim životinjama uvijek su odlično organizirane i vrlo poučne, a djeci pružaju sinergiju učenja i zabave.

Ovogodišnju kratku priredbu uz Dane kruha obogatili smo prigodnom izložbom. U pripremama su aktivno sudjelovali svi učenici, učitelji i ostali djelatnici škole, ali i roditelji. Svaki je razredni odjel, na satovima razrednog odjela ili na radionicama izvannastavnih aktivnosti, osmišljavao i izrađivao tematske plakate i PP prezentacije ( Ljekovito bilje, Začinsko bilje, Autohtone sorte jabuka, Žitarice, Uljarice, Plodovi jeseni – povrće i voće, Jestive gljive...) te ostale materijale za izložbu i priredbu. Članovi Mladih čuvara prirode brižljivo su, čitav tjedan, čuvali na stolovima posložene razne orašaste plodove, različite vrste žitarica, povrća, voća i postav tradicionalnog kuhinjskog pribora. Posebno smo ponosni jer su na izložbenom stolu svoje mjesto našle i staklenke sa pekmezom od šljiva, ubranih u našem školskom voćnjaku te staklenke sa sušenim, začinskim biljem (bosiljak, majčina dušica, origano, matičnjak i kadulja) također iz našeg aromatičnog vrta.

U provedbi međunarodnog programa Eko-škole nema trajnog statusa već se status (brončani, srebrni, zlatni, dijamantni, platinasti, Eko-škola mentor) dodjeljuje nakon niza godina kontinuiranog i predanog rada. Obzirom na energiju i kreativnost naših učenika i učitelja koji sjajno upotpunjuju sadržaje redovnog nastavnog plana i programa s programom Eko-škole naša je budućnost osigurana.

Eko-koordinatorica: mr.sc. Branka Štefok Bojadžija

preskoči na navigaciju