ZAG je…
Zajednica aktivnih građana (ZAG) izvannastavna je aktivnost građanskog odgoja i
obrazovanja namijenjena učenicima osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba čija je svrha
pripremiti i osnažiti učenike za aktivno i odgovorno djelovanje u demokratskoj zajednici.
ZAG je namijenjen učenicima 5.-8. razreda osnovne škole te učenicima 1.-5. razreda
srednje škole. Može se provoditi u dobno homogenim skupinama, ali i u skupinama koje
obuhvaćaju učenike različitih razreda.
Kako se poučava ZAG?
Učenje i poučavanje u ZAG-u organizira se kroz module. Modul je programska cjelina
koju, na temelju okvirnog kurikuluma, koncipira učitelj kombinirajući određenu temu ili sadržaje
sa specifičnim odgojno-obrazovnim ishodima i aktivnostima učenika.
Učitelji u programu ZAG-a imaju slobodu u odabiru izvedbenih modaliteta pojedinih
modula. Ovisno o tematskim sadržajima i planiranim ishodima, modul se može izvoditi na različite
načine: kontinuirano, s 2 školska sata tjedno, ili u formi intenzivnijeg rada u trajanju od više
školskih sati tijekom istog dana / tjedna (u periodima između modula onda nastupaju kraće pauze,
odnosno nema aktivnosti).
Modul može biti koncipiran kao istraživački projekt, kao akcijski projekt ili u nekom
drugom učenicima i nastavnicima prihvatljivom formatu. Okvirno vrijeme predviđeno za
provođenje ZAG programa je 70 sati tijekom jedne školske godine.
Zašto ZAG?
ZAG učenike potiče da o sebi, drugima i svojim zajednicama razmišljaju kroz prizmu
pravednosti, održivosti i brižnosti. Upoznaje ih s ljudskim pravima i slobodama te načinima na
koje mogu djelovati u svojim zajednicama
ZAG kod učenika razvija osjetljivost na probleme u zajednici i osnažuje ih za njegovanje i
promoviranje vrijednosti vezanih uz ljudsko dostojanstvo, ljudska prava, kulturnu raznolikost,
toleranciju, solidarnost, demokraciju, pravednost i jednakost. On im pomaže da budu otvoreni
prema drugačijim uvjerenjima, svjetonazorima, stavovima i praksama te da brinu o slabijima,
potrebitima i nejednakima u svojoj zajednici i društvu. Naposljetku, ZAG potiče učenike da
promišljaju i vode brigu i o svojoj zajednici, njezinoj dobrobiti i održivosti.