2022-05-04 14:16:05

Impementacija mindfulness pristupa u osnovnoj školi Gustava Krkleca

Tijekom drugog obrazovnog razdoblja školske godine 2021./22. u našoj školi provodi se projekt univerzalne i selektivne prevencije, „Budi tu, budi Mindful“, koji je sastavni dio školskog preventivnog programa. Projekt  je namijenjen učenicima i djelatnicima Osnovne škole Gustava Krkleca. Odobren je i financiran od Ministarstva znanosti i obrazovanja na Natječaju za provedbu preventivnih projekata osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2021./22. na koji se Škola s nacrtom aktivnosti prijavila početkom školske godine 2021./22. Koordinatorica projekta je školska psihologinja Mirna Glavinić.

Razrednici u razrednoj i predmetnoj nastavi, Iva Dukanović, Vlasta Vrbanić-Nemec, Tea Moguš, Božidarka Hrvačić, Mihael Jandrej, Maja Klanac i Aleksandra Dujmović, stručne suradnice pedagoginja Ana Marinović Radojković i psihologinja Mirna Glavinić te socijalna pedagoginja u Poludnevnom boravku Ena Frković  pohađali su edukaciju iz Mindfulnessa za djecu i adolescente. Tečaj je vodila doc.prim.dr.sc. Vlatka Boričević Maršanić, dr.med.  subspecijalist dječje i adolescentne psihijatrije koja ima dugogodišnje iskustvo u edukaciji i primjeni Mindfulness tehnike. Po završetku edukacije održani su informativno-iskustveni susreti s roditeljima na temu Mindfulness pristupa kao i koristima navedenog pristupa u radu s učenicima. Do kraja školske godine 2021./22. učitelji i stručni suradnici koji su završili edukaciju provodit će osmotjedni Mindfulness program s učenicima pojedinih razrednih odjeljenja tijekom sata razrednog odjela, s potencijalno darovitim učenicima 5. razreda te s učenicima u riziku od razvoja problema u ponašanju u Poludnevnom boravku.  

Mindfulness je skup tehnika kojima treniramo svoj mozak kako bismo postali otporniji na stres te učinkovitiji u regulaciji vlastitih emocija, misli i ponašanja. Mindfulness je svjesnost koja nastaje usmjeravanjem pažnje na određeni način: namjerno, u sadašnjem trenutku sa stavom neprosuđivanja i prihvaćanja (J. Kabat Zinn). Možemo ga primijeniti koristeći svoja osjetila, disanje, hodanje, svakodnevne aktivnosti. Ono što je važno istaknuti da Mindfulness nipošto nije religija ili kult, već znanstveno utemeljen pristup proizašao iz trećeg vala kognitivno-bihevioralnih terapija. Iako je u Hrvatskoj ova praksa relativno "nova", u mnogim razvijenim državama koristi se dugi niz godina u školama, firmama, bolnicama i zatvorima.


Osnovna škola Gustava Krkleca Zagreb