preskoči na sadržaj

Osnovna škola Gustava Krkleca Zagreb

Login
TJEDAN

PARNI (B) TJEDAN

8.04.-12.04.2024.

JELOVNIK

WAKELET ŠKOLA

VJEŠTINE PRIJATELJSTVA

Pratite



Sport

Škola partner

Zvono
Prije podne
 
1. sat  8,00 -   8,45
2. sat  8,55 -   9,40
3. sat  9,50 - 10,35
4. sat 10,40 - 11,25
5. sat 11,30 - 12,15
6. sat 12,20 - 13,05
 
7. sat 13,30 - 14,15
8. sat 14,20 - 15:05
9. sat 15,10 - 15,55
Kalendar
« Lipanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 9. 11. 2009.

Ukupno: 896539
Ovaj mjesec: 3967
Danas: 266
Što je eko - škola?

Eko-škole su program Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš - FEE (Foundation for Environmental Education) utemeljene 1981. godine pri Vijeću Europe. Cilj Zaklade je promicanje odgoja i obrazovanja na području zaštite okoliša i održivog razvoja. Naglasak je na osposobljavanju donositelja odluka svih dobi, počevši od primarne skrbi o okolišu do uspostave programa obuke za postizanje održivog razvoja. FEE je službeni međunarodni voditelj svih aktivnosti na provođenju programa Eko-škole.
U Zakladu za odgoj i obrazovanje za okoliš do sada je uključeno 27 europskih država punopravnih članica i nekoliko vaneuropskih država.


TKO PROVODI PROGRAM NA PODRUČJU REPUBLIKE HRVATSKE?

Pokret prijatelja prirode "Lijepa naša" zadužen je za nacionalnog koordinatora i voditelja buduće suradnje, kao i za provođenje pripadajućih programa u Hrvatskoj.


S KOJIM CILJEM SE PROVODI PROGRAM?

Cilj programa je ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u svakodnevni život učenika i osoblja škole . Zadaća Eko-škole je odgojiti današnje naraštaje osjetljivima na pitanja okoliša jer će upravo oni donositi odluke o razvoju društva u ovom stoljeću. Program je zamišljen u svrhu provedbe smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini citavih škola. Program Eko-škola jasno odreduje i usmjerava nacin na koji se nastavni sadržaji o zaštiti okoliša, koji su dio redovnog školskog programa, primjenjuju u svakodnevnom životu škole. Ovakav pristup pomaže ucenicima shvatiti važnost zaštite okoliša u svijesti svakog pojedinca.
Posebna pozornost pridaje se pitanjima smanjivanja i zbrinjavanja otpada, racionalnog iskorištavanja energije i vode, te uredenju školskog okoliša.
Želite li saznati više o projektu Eko škola posjetite stranicu Pokreta prijatelja prirode "Lijepa naša".

 

KAKO DO STATUSA EKO ŠKOLE?

 

Program Eko-škole zahtjeva poštivanje zadanih međunarodnih smjernica i kriterija, a ugledni status Eko-škole stječe se kroz četiri osnovna stadija:

1. PRIJAVA ZA SUDJELOVANJE U PROGRAMU EKO_ŠKOLE

2. IZRADA I PROVEDBA PROGRAMA EKO-ŠKOLE
    Kako bi postala "EKO", škola treba prihvatiti program od 7 koraka:

- OSNIVANJE ODBORA EKO-ŠKOLE
Odbor odlučuje o ciljevima i načinu na koji će biti provedeni, te brine o provedbi ostalih 6 elemenata programa. Sastavljen je od predstavnika ucenika, nastavnika, ravnatelja, nepredavackog osoblja škole, roditelja, clana uprave škole, predstavnika Pokreta prijatelja prirode "Lijepa naša".

- OCJENA STANJA OKOLIŠA
Prvi stadij svakog programa je pregled trenutačnog stanja okoliša. Prosuđuje se koliko škola opterećuje okoliš, koliko prozvodi otpada, troši struje i vode, sredstava za cišcenje , kakav je vanjski okoliš škole, te zastupljenost odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša u aktivnostima škole.

- PLAN DJELOVANJA (IZRADA PROGRAMA)
Škole samostalno izrađuju program na temelju ishoda Ocjene stanja okoliša. Odabere se jedan ili više ponuđenih ciljeva npr. reciklaža papira, uporaba ekološki prihvatljivih sredstava za cišcenje, štednja energije, štednja vode, brtvljenje prozora.

- PRAĆENJE STANJA I OCJENJIVANJE
Pracenje stanja i ocjenjivanje se razraduje u suglasnosti s planom djelovanja (izradom programa). Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme. Vodi se eko-dnevnik, izraduje foto-dokumentacija, video-zapisi, postavljaju izložbe prigodom Dana Eko-škole - Projektnog dana.

- RAD PREMA NASTAVNOM PROGRAMU
U sklopu redovne nastave obrađuju se teme odredene Planom djelovanja (interdisciplinarnost), a teme o zaštiti okoliša o kojima se uči na redovnoj nastavi trebaju utjecati na način rada čitave škole. Pripremaju se pojedinačne praktične aktivnosti u školi i izvan nje.

- OBAVJEŠĆIVANJE JAVNOSTI I UKLJUČIVANJE MEDIJA
Potrebno je uključivanje čitave škole i šire zajednice stalnom promidžbom, naročito povodom Dana Eko-škole (Projektni dan-jedan dan u godini po izboru Odbora Eko-škole). U školi se postavi stalni oglasni pano Eko-škole. Školske novine mogu poslužiti za promicanje programa ili se mogu osnovati posebne novine Eko-škole. Održavaju se predavanja s ekološkim temama. Razmjenjuju se informacije s drugim Eko-školama u zemlji i inozemstvu. O radu Eko-škole obavještavaju se mjesne novine, radio i TV. Organiziraju se akcije na koje se pozivaju mediji.

- EKO-KODEKS
To je zajednički dogovor i stav sudionika programa Eko-škole, a ide u prilog o obvezivanju svih čimbenika na "EKO" opredjeljenje škole. U izradi kodeksa sudjeluju učenici, a potrebno ga je izložiti na uočljivo mjesto i dopunjavati onim cemu učenici teže u zaštiti okoliša. Eko-kodeks može se objaviti i u lokalnom tisku i široj javnosti.

3. PRIJAVA ZA STATUS EKO-ŠKOLE
Nakon ispunjenja postavljenih kriterija o izradi programa (koji u školi djeluje uspješno najmanje nekoliko mjeseci), Državno povjerenstvo uvidom i provjerom u dosljednost provedbe, pismeno obavještava školu o ispunjavanju uvjeta za status Eko-škole.

4. OBNAVLJANJE STATUSA EKO-ŠKOLE
Kako bi se zadržao status Eko-škole potrebno je nakon dvije godine dokazati dostignutu razinu prve godine, ali i korak naprijed u provedbi smjernica odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša.

preskoči na navigaciju